Tuesday, February 2, 2010

tarik nafas dalam-dalam

merayau-rayau dalam dunia maya terjumpa blog yang begitu mengharukan saya.
bukan mengharu birukan saya,
tetapi membuat saya bertuah menjadi seorang guru.
walau pun hanya setakat seorang guru kerdil, tetapi kata-kata dari beliau ini menambahkan semangat saya untuk terus memberi makna dalam kehidupan anak-anak didik saya.

tq zulhilmi. wish u all the best here and hereafter.

copy paste....tanpa kebenaran.

salam,

saya melawat blog ini. blog milik cikgu kimia kesayangan saya, pn. normah mispar. sudah hampir 3 tahun berlalu sejak hari terakhir beliau mengajar saya. cikgu yang penuh dengan inspirasi. memupuk minat dalam kimia.

apabila kita sudah menjangkau ke menara gading, saya seringkali dapat rasa apa yg susah untuk dipelajari di sekolah rupanya senang atau remeh sahaja untuk dipelajari sekarang. tapi walaupun nampak remeh tapi itulah yang memberi asas.

kita seringkali tidak ambil perhatian kepada perkara yang remeh walhal itulah memberi impak besar kepada perkara yang lebih penting. cikgu di sekolah mungkin nampak tak sehebat professor di universiti tapi merekalah sebenarnya yang terhebat.

memasukkan ilmu ke dalam otak pelajar ketika kepala ketika itu nakal, panas.

kadangkala kita pun tidak hiraukan sangat perkara remeh yang kita lakukan bersama kawan. tapi jika kita ingat perkara remeh itu, mungkin kita akan ingat kepadanya selama kita hidup.

saya menarik nafas….


saya juga menarik nafas.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.