Friday, March 12, 2010

permintaan dari sahabat


seminggu lepas selepas lama tidak bersembang dengan sahabat saya yang comel ni..

"kak normah, semalam saya menangis di jabatan.."

pelik gak..
walau pun tahu beliau ni memang berhati lembut,
tapi kena torture di jabatan KL ke?

"semua yang gi tu menangis, kak normah.."
"cikgu2 lain pun nangis tengok video semalam" sambungnya lagi..

memang pening saya, sebab tak faham pucuk pangkal cerita cikgu zarmin ni.

video apa? tanya saya
"tentang Pn Norlina (yang menerajui Pernim) dan anak-anak angkat Aids nya... "
"kak normah buatlah entri tentang anak-anak terbiar dari masalah Aids ni...tau" pujuk Zarmin.

saya pun mencari-cari kisah tentang Pernim.
berjumpa kisah Murni, anak Aids yang diwariskan penyakit dari ibu dan bapanya tanpa pilihan. di sini. (bacalah)
sedikit tentang Pn Norlina(di sini)

itu tentang Pernim,


saya pasti ada juga yang tahu tentang Rumah Nor Salam- khas untuk anak-anak pekerja seks di Chow Kit. (sedikit artikel di sini)
ada juga saya terbaca tentang remaja kita yang membuat kerja amal di Rumah Nor Salam ni ... alhamdulillah. Kalau saya bujang seperti mereka teringin juga .. berminat? baca di sini

semoga Allah melimpahkan rahmat kepada yang membantu dan terlibat memelihara dan membantu anak-anak ini.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.