Monday, April 26, 2010

Ular sawa memang membelit

jadi cikgu memang best.
lagi, kalau anak muridnya cerdik dan bijak. Harini kita cuba belajar huruf-huruf vokal a, e, i, o dan u secara santai tetapi efektif.
cikgu yang mengajar bernama Cik Nurlela Witra. Panggilan manja Lela

video

a e i o u

a - bunyi ayam ka ka ka ka ka..

e - panggil emak, emak

i - ikan, berenang di dalam kolam

o - otak, yang bijak
u - ular, membelit

* ulang sehingga 3, 4 kali sehingga pandai.

+ nurlela, anak buah saya. sempat mengambil video ini semalam di kampung. suka melihat dan mendengar pelat bahasanya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comments:

  1. hahaha...

    cutenya...

    bestnya tgk video ni..

    pelat dia tu yg cute tu...

    e- emak emak....

    kat cni yg best kih3..

    ReplyDelete
  2. waaahhhh....comeellll dan tak faham...hehehehe

    ReplyDelete
  3. uitt.. cute jer budak tu.. ayam kok2.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Salam..

    comel..

    ular jadi ulai....:):):)

    ReplyDelete
  5. Salam Normah.

    Macam-macam teknik mengajar kan.. U membelit, (tak melengkar pula.. hehe) kelakar lak.

    Pernah dengar dan ikut. Spt nyanyian jugalah) A ayam A ayam, B bola-bola, C cawan C cawan, E ekor ekor nek nek nek (sambil letak tangan di belakang mcm ekor tu goyang kiri kanan),F fikir-fikir (tangan letak di kepala), G gajah G gajah (buka mulut bagi keluar suara besar, H harimau AUMM (Auum tu keluarkan seluar mcm harimau)..

    Tapi yg kak sebut ini untuk semua abjad la

    ReplyDelete
  6. Macam kelas tadika lak.. hehehe

    ReplyDelete
  7. comelnya...suka dengar bila dia sebut berenang tu :)

    ReplyDelete
  8. Yer hati hati dengan Ular Sawa,,

    ReplyDelete
  9. Salam.
    Hehe .. suka gelagat anak2. Tp saya sendiri tdk punya anak, sekadar tumpang gembira anak2 sdra pupu & angkat.

    ReplyDelete
  10. ular sifatnya membelit.... ya ke?
    o , o, o....orang kaki putar belit.

    ReplyDelete
  11. rugi.....xdpt nk dgr........huhu

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.