Monday, August 30, 2010

Blogger yang terkentut

Bagaimana seorang blogger memastikan yang tahap kesihatan beliau dalam keadaan baik? Kentut! ...Ha, jangan tak percaya blogger yang selalu terkentut menunjukkan sistem penghadamannya berlaku dengan efisien.


Kalaulah  katakan,.... blogger rohaizad mengadakan pertandingan blogger yang terkentut paling banyak serta menawarkan hadiah yang pelbagai,  jangan lepaskan peluang. Masuk pertandingan blogger yang terkentut ini. Bagi memastikan anda sebagai blogger yang terkentut paling banyak, apa yang perlu anda buat  dalam persiapan pertandingan blogger yang terkentut paling banyak itu ialah : (info)
  1. makan sebanyak mungkin makanan karbohidrat. Kenapa? kerana karbohidrat paling mudah melalu proses penapaian dalam usus serta menghasilkan paling banyak gas. Apatah lagi kalau blogger yang terkentut ini makan makanan kekacang! Kekacang paling tinggi karbohidrat kompleks yang susah dicerna dan bakteria dalam usus setiap blogger yang terkentut ini akan lebih gemar mengurai karbohidrat kompleks ini.
  2. makan makanan yang susah dihadam (indigestible food). Contoh ....minum susu.
  3. mengunyah chewing gum.... ha, ni budak-budak muda suka ni. bila mengunyah chewing gum blogger yang terkentut secara tidak langsung boleh memasukkan udara sekitar ke dalam usus besarnya lantas menambah peluangnya menjadi blogger yang terkentut paling banyak.
  4. makan makanan atau minuman tercemar. bukan sahaja boleh menyebabkan blogger terkentut, tapi boleh juga menyebabkan cirit birit.
Tetapi..... malangnya, blogger rohaizad tidak mengadakan pertandingan blogger yang terkentut paling banyak. Cuma, rohaizad mengajak sesiapa yang punya cerita suka atau duka tentang blogger yang terkentut membuat satu entri bertajuk Blogger Yang Terkentut.

Tiada kisah di sini, cuma jikalah semasa blogger yang terkentut itu kentut, alangkah baiknya kalau bunyi kentut itu dapat diterjemahkan ke dalam bunyi yang berbeza ala-ala bunyi deringan telefon seperti dalam video di bawah ini:



*entri ini hanya entri suka-suka mengambil bahagian dalam cabaran blogger rohaizad*~ jangan marah atau meluat ya

~cikgunormah@klcitizen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

36 comments:

  1. hahaha...

    variasi kentut dalam pelbagai jenis bunyi..

    untuk mendapatkan nada kentut telefon anda sila sms ke 3222

    agak2 boleh jual tak?

    keh3..

    ReplyDelete
  2. mcm mne nk tau sape yg kentut paling banyak??
    kne upload video kah??
    hahah

    ReplyDelete
  3. Salam...

    Kalau makan biji cempedak rebus pun kira membolehkan banyak berkentut...hahaha

    ReplyDelete
  4. Salam cikgu;

    hahaha..
    topik ringan yg buat saya ketawa.


    Baru saya tahu kenapa jarang kentut sekarang ni.. *sebab no. 1.

    hehehe..seyes tau cikgu.

    ReplyDelete
  5. Cikgu.. info pasal kentut yang bagus. terima kasih

    ReplyDelete
  6. Mana bau petai jeruk pula nih?..

    ReplyDelete
  7. Salam cikgu...
    Haha..menarik info utk menambahkan angin tu.. :D

    ReplyDelete
  8. Salam Cikgu,
    Kentut ni sebenarnya mengeluarkan gas Hydrogen Sulphide (H2S) yang mudah terbakar dan sgt beracun jika jumlahnya banyak... Masa kat offshore dulu, untuk keselamatan kami dibekalkan dengan gas detactor bila lalu di kawasan yg ada gas H2S nie...

    Saya risau ada laptop blogger yg terbakar bila banyak sgt melakukan aktiviti itu nanti... hehee

    ReplyDelete
  9. ini kalau toot ada di pasaran,konform laku habis..banyak sangat kelebihan alat tu..

    ReplyDelete
  10. @naimah

    betullah tu... tapi video bukannya boleh percaya kan naimah

    ReplyDelete
  11. @Abd Razak

    makan biji durian rebus pun camtulah gak...

    ReplyDelete
  12. @Ladfe Amir

    nanti nak baca yang ladfe punya, pasti lebih menarik

    ReplyDelete
  13. @imanshah

    i tak nak bau u... walau pun bau christian dior...

    ReplyDelete
  14. @Munir

    boleh dipadankan dengan keinginan kita kalau nak kurangkan angin, jangan buat camtu

    ReplyDelete
  15. @khairolghani

    patut saintis kita kena buat lah, keluaran malaysia lagi....kan

    ReplyDelete
  16. hehe.. mesti lawak ni

    sudi le kiranya terima kad raya dr sy.. makasih

    ReplyDelete
  17. kentut pas makan...
    prinsipnye mudah..
    makanan tadi menolak angin di dalam perut..
    hahaha..

    ReplyDelete
  18. sebenarnya kentut adalah suatu nikmat yang tidak terperi :)

    ReplyDelete
  19. @a kl citizen hahaha.. berbalas-balas 'oh' ye cikgu :P

    ReplyDelete
  20. wahhh siap ada tips lagi..tq2 boleh dipraktikan ni utk menewaskan musuh! hehhe

    ReplyDelete
  21. @adi

    tak ada silapnya tu... betul sekali

    ReplyDelete
  22. @Dila.13

    itu la dila... nanti saya jawab eh...lain pulak maksudnya kan

    ReplyDelete
  23. @aimannajmy

    musuh jangan dicari, tapi kalau terjumpa mesti ditewaskan aiman

    ReplyDelete
  24. haha pengsan! baru ni dpt jguk entry blogger kentut nih. nyway nice article! :D

    ReplyDelete
  25. salam..
    sakit perut makan
    berangin banyak
    tu tang terkentut
    kentut dalam air
    batal puasa

    ReplyDelete
  26. mmg ubat untuk membuat diri terkentut tu.. hehhee

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.