Thursday, September 30, 2010

Di bawah bintang mengerdip - A. Samad Said

Di Bawah Bintang Mengerdip


Di bawah bintang mengerdip
Aku ingin bersunyi
Tiada buku, tiada lagu, tiada rindu
Tapi siapa dapat percaya
Bulan turut berduka 
Ketika dunia asyik berpesta ria

Di bawah bintang mengerdip aku ingin bersayu
Tiada ayahanda, tiada bonda, tiada kanda
Tapi siapa sanggup percaya
Malam turut berhiba..........

Dengarkan deklamasi sajak  dengan iringan gambus.... di sini





~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 comments:

  1. malam2 dah tak tengok bulan dah, FB je manjang kak

    ReplyDelete
  2. Salam...

    Indah kata-katanya..

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Sajak Pak Samad memang saya selalu saya ikut indah bahasanya.

    ReplyDelete
  4. Waaaa....
    Pagi-pagi awal dah bersajak ni.
    Ada apa-apa ke?

    ReplyDelete
  5. @imanshah

    aishh... iman ni, sesekala cubalah berenggang ngan FB tu
    asyik dok update status je ya

    ReplyDelete
  6. @Mankuchai

    itulah sasterawan negara kita kan....
    siapa kata bahasa melayu tidak indah

    ReplyDelete
  7. best entry.. sajak mmg sedap didengar dan dalam maksudnya.. bahasa mmg indah.. i love it!!

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.