Tuesday, September 7, 2010

Drama dan baulu

Alhamdulillah, sudah satu malam di kampung, Batu Laut , Selangor.

Masih banyak kerja mengemas rumah emak yang belum dilangsaikan. Ketupat masih belum dianyam, padahal, bukan saya yang menganyamnya pun. Saya tak pandai. Menunggu adik lelaki saya yang menganyam.

Sambil menemankan dia menganyam ketupat, mata saya terpaku di televisyen. Sudah lama sungguh tidak menonton TV, rupanya banyak betul drama bersiri sekarang ini. Barulah tau sedikit sebanyak tentang drama Indon Alisya dan drama Melayu Ular Emas tu.....

Adik ipar perempuan pula sibuk membakar baulu. Bau baulu panas menusuk hidung dan kalbu sungguh.... 

Salam dari saya.
~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

26 comments:

  1. salam cikgu,

    kami sekadar sempat menempah kuih baulu :)


    @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

    1. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

    2. Semoga segala doa, ibadah dan taubat kita dimakbulkan-Nya dan semoga berbahagia dunia akhirat.

    3. Terima kasih sudi menjalin silaturrahim yang sungguh bermakna & berkongsi pengalaman yang sungguh berharga.

    4. Berhati-hati di jalanraya

    ReplyDelete
  2. salam..
    selamat menganyam ketupat hehe..
    - SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  3. Salam cikgu...

    Saya amat gemar makan kueh baulu, tapi musim raya ni kueh tu tenggelam dengan kek-kek terbaru terutamanya kek lapis...

    SELAMAT HARI RAYA CIKGU...maaf silap dan salah saya..

    ReplyDelete
  4. Salam, esok kami dah start buat tapai pulut, then lusa baru buat ketupat palas

    ReplyDelete
  5. kuih bahulu memang sedap..hehe

    ReplyDelete
  6. selamat hari raya cikgu,
    semoga hubungan terjalin mesra..
    :)

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya cikgu,
    semoga bergembira dan berbahagia di lebaran ini..
    maaf zahir batin

    ReplyDelete
  8. mutakhir ini memang banyak cerita mistik kat tv. kekadang itu dalam sesatu masa hampir setiap channel siar cerita mistik

    kurang baguslah budaya ini.

    sudah jarang jumpa cerita-cerita yang boleh memberi teladan macam masa IM kecil-kecil dulu...

    ReplyDelete
  9. salam cikgu,
    selamat hari raye n maaf zahir batin,
    saye terkejut tengok batu laut tu,
    kampong cikgu atau kampong husben ..

    ReplyDelete
  10. Ass-Salam sis Normah
    Bestnyer dah ada di kampung!
    i can imagine...
    Apa apa pun semuga bergembira berhari raya.
    Selamat hari rraya dari saya...maaf jika pernah menyinggung perasaan semasa memberi komen.
    Smile!

    ReplyDelete
  11. Aslmkm Cikgu.
    Suasana Hari Raya sudah terasa. :)
    Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  12. @hazeleyed lady

    saya pun gitu gak kak hazel

    Selamat Hari Raya, moga amalan kita diterima oleh Allah

    ReplyDelete
  13. @aby

    kampung saya
    mak bapak saya datang dari sini

    Selamat Hari Raya juga ya, semoga amalan kita diterima Allah
    maaf zahir batin

    ReplyDelete
  14. skrng dah dpt rasakan.Raya dah semakin dekat.kuih baulu satu balang dah abis.

    Selamat Hari Raya.........

    ReplyDelete
  15. @ibuintan

    selamat hari raya juga ibuintan, moga Allah terima segala amalan kita

    maaf zahir dan batin ya

    ReplyDelete
  16. @cikgu isza

    ameen
    selamat hari raya isza
    jaga diri baik2

    ReplyDelete
  17. @Abd Razak

    kek lapis sarawak the best!

    saya juga mohon maaf dari razak ya

    ReplyDelete
  18. @ozzy

    samalah kita ya ozzy
    mohon maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  19. @piewahid

    sama2lah juga piewahid

    terimakasih kembali

    ReplyDelete
  20. @iqbalsyarie

    ya ke? banyak yang lebih indah terlipat dalam kenangan

    ReplyDelete
  21. Minal A'idin Wal Faizin. Taqobbalallahuminkum.
    Suasana kampung memang mebuat hati kite rindu dan syahdu. Hari raye plak tu, sonoknya.

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.