Wednesday, September 1, 2010

Teknik Memujuk



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 comments:

  1. Ada suami tak suka dipujuk, dan ramai yang tak pandai memujuk. hehehehe

    ReplyDelete
  2. Salam...

    Memang seronok dengar ceramah Ustaz Khazim...

    ReplyDelete
  3. @azieazah

    pujuk suami kena banyak guna teknik diplomasi kan azie...

    ReplyDelete
  4. @Lana~Bulu

    raya pun dah dekat kat LB.... ada banyak matlamat yang ingin dicapai

    ReplyDelete
  5. @etomyam

    berkongsi untuk kebahagiaan rumahtangga...

    ReplyDelete
  6. @Abd Razak

    saya baru je kenal Ust Khazim ni

    ReplyDelete
  7. macam-macam hal dalam hidup ni...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum ustaz Khazim..

    ReplyDelete
  9. Salam.
    Terima kasih kerana berkongsi ilmu.

    ReplyDelete
  10. ASSALAMUALAIKUM'
    Terima kasih, cikgu pengunjung setia laman saya. Saya baru 2 bulan berblog ni. k lah.

    Pujuk suami senang je, bagi senyuman manje2 cikit, mintak maaf, beri pujian tak langsung, hemoi2 le. ok lah nanti.

    Namun de jugak suami tegar n isteri tegar. yang ni salah sorang kena betul2 tahan nafas dan bersabar banyak2. Penyelamat r/tangga paling ampuh ialah bersabar.
    Ujian kesabaran amat besar n berat- berat ya amat. Suami le kena sabor sangat2, kalo nak selamat.
    Sebab ; Senang saja nak akur nafsu. Ia di hujung lidah. Bila lafaz 'ku talak' habis lah.
    Mari le teman2 camne pun kite semua sama2 sabor itu terbaik kan.

    ReplyDelete
  11. salam, tq for sharing...ada tak petua pujuk isteri pulak? rasanya lebih sukar nak pujuk isteri berbanding suami....;)

    ReplyDelete
  12. Salam;
    de jugak hadapi hamba allah yang amat merumitkan, bila sidia tu marah/merajuk, suami kena sabor dulu, bior le dia nak cakap kite trima 100%, kalo salah ngaku salah. kalo pandai pujuk pujuk le baik2 kalo tak ngerti diam je, bior keluar semua sumpah seranahnya, kalo tak de pe2 lagi elok. dah betul2 sejuk kang dekati dan pegang tanganya, yg sudah sudah lah. ajak lah keluar makan ke shoping ke ape2 ke dll pandai2 lah plen. memang kalo sidia tu garang sangat, memang suami kena makan hati. terima lah ni takdir. yang amat penyelamatnya . . SABAR TAHAN SABAR sampai bila2. asuh kebaikan demi sedikit. insyaallah semua tu ketentuan allah. kita tak mampu dahului ketentuan tuhan kita hanya miliki SABAR.

    ReplyDelete
  13. terima kasih kerana berkongsi

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.