Friday, September 9, 2011

masih dok buruk sangka lagi ya?

Yaumul Qiyamah.

Saya sentiasa merasakan ia jauh lagi. Sedangkan saya tahu Baginda Rasul mengisyaratkan kiamat itu jaraknya dari waktu tersebut hanya dua jari.

Jelas, pengetahuan dan keyakinan diri tidak sehaluan langsung. Mungkin 'rasa' yang tersirat itu lebih kepada pengharapan agar kiamat tidak berlaku di waktu saya masih bernafas lagi.

Dikatakan yang hari kiamat akan terjadi pada hari Jumaat.

Hari inikah ?

Sedangkan hari ini seperti hari biasa saya. Alangkah tertipunya saya. Merasakan hari ini hari biasa-biasa.

Penghulu segala hari. Hari kebesaran dalam setiap minggu. Hari yang diberkati dan keberkatan itu sendiri kita rasai dengan gembiranya menyambut kedatangannya setiap minggu.

Dan doa juga , insyaAllah dimakbulkan lebih mudah pada hari ini. Ruginya kalau saya merasakan hari ini adalah hari-hari biasa sahaja.

*doa saya buat seorang sahabat yang menjalani pemeriksaan kesihatan hari ini, moga Allah menyembuhkan penyakitnya , kerana hanya Allah yang punya kuasa atas segalanya. Dan juga doa buat ibu saudara saya yang masih dalam proses penyembuhan usai pembedahan yang dibuat tempoh hari. Moga Allah memudahkan segalanya.

Doa saya juga buat kalian semua. Moga rahmat Allah bersama kita.

Nota dari blog Ustaz Pahrol : 'Orang yang buruk sangka akan tersiksa dua kali, pertama oleh sangkanya atas keburukan yang belum terjadi. Kedua, oleh derita hatinya apabila yang buruk itu telah benar-benar terjadi'

Berbaik sangka dengan Allah.

~cikgunormah@klcitizen ~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...