Friday, September 2, 2011

tubuhnya montok, bahunya mulus, pehanya manis, dada dan lurahnya terserlah indah

Raya di Malaysia sinonimnya apa ya, selain takbir, rendang, balik kampung, lagu raya dan duit raya? Pasti banyak yang boleh dikaitkan dengan raya berdasar pengalaman peribadi masing-masing. 

Tapi, saya kira yang masih tetap ada sejak dari saya kanak-kanak dan bertambah lebih lagi hingga sekarang ialah rancangan hiburan di televisyen. Sejak dari siaran filem warna hitam putih hinggalah sekarang menggunakan skrin HD pelbagai, hiburan pasti mewarnai urusan ziarah kita di rumah-rumah yang kita singgah.

Ish, dah raya keempat pun masih lagi berjoget-joget kat tv ni lah. Rasa nak muntah kak. Setakat dengar lagu tu, bolehlah masuk lagi telinga ni, tapi bab nak memandang dah tak larat.

Itu keluhan adik ipar, sementara kami berborak kosong. TV di depan mata masih setia cuba menghiburkan. Rancangan apa entah, tidaklah saya perasan, tapi yang pasti TV9 , dan ada beberapa pasangan sedang menari tarian ala tradisional dengan suara latar lagu raya. 

Saya mengangguk. Perbincangan sudah beralih arah pada rancangan televisyen di hari raya.

Eid Mubarak
A...ah. Akak pun ada tertonton sekilas pandang filem-filem di TV ni, yang Adnan sempit lah, senario nya la. Yang pasti dan nyatanya ialah pelakon wanita melayu islam dalam filem kita memang bertubuh montok, berbahu mulus, pehanya manis, dada dan lurahnya terserlah indah. Ciptaan Allah memang cantik untuk ditonton meraikan kemenangan kita melawan nafsu selama sebulan....

Patutlah dulu-dulu masa masih muda remaja, teringat lagi orang-orang tua dok mengeluh melihatkan kami yang masih muda ini melekat mata ke skrin tv menonton filem dan rancangan hiburan.

Baru kini saya faham mengapa dan kenapa mereka asyik mengeluh.


~cikgunormah@klcitizen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...