Friday, November 25, 2011

asyik penat je, apa citer?

Kali ini membaca buku Eat, Pray, Love pula. Penulis wanita yang mengalami fasa-fasa gelap dalam hidupnya dan menelusuri perjalanan hidupnya dalam usaha mencari peningkatan sisi spiritual beliau.

It's also important to read the newspaper every day to see how the pope is doing. Here in Rome, the pope's health is recorded daily in the newspaper, very much like the weather, or the TV schedule. Today the pope is tired. Yesterday the pope is less tired than he is today. Tomorrow, we expect that the pope will not be quite so tired as he was today - Elizabeth Gilbert : eat, pray, love . pg 39
Patah hati dalam rumah tangga dan kisah putus cintanya, membuka pintu baru dalam kehidupan. Orang bilang, tertutup satu pintu dalam kehidupan, memberi peluang kita masuki hidup kita dari pintu yang berbeza. Selagi nafas masih bisa dihirup dan dihela, selagi itu peluang untuk bahagia sentiasa ada.

Mahu atau tidak sahaja bagi kita menelan pahit untuk sembuh dari penyakit.


Mengembara.

Bersendirian.

Secebis kisahnya di Rome, menarik hati saya. Benarkah? Kesihatan paderi besar mereka dicatat setiap hari dalam suratkhabar.

Kagum.

Kerana ulama besar kita pun kerap kita tidak kenal siapa....

* salam Jumaat


~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.