Saturday, November 12, 2011

i thought i was ugly







Flies are smelly,
They smell like poo,
I thought I was ugly,
Until I met you!     - pantun omputih dari sahabat Insan Terbaik

Hampir hujung tahun. Dan cuaca kembali basah. Seharian suasana sejuk, kerana mentari mengalah kali ini.

Dan seharian juga menjadi ular sawa di rumah. Berlingkar. :)

Nikmat sungguh.

Lewat petang, acara mencari makan. Saya jarang sekali menulis entri tentang mencari makan. Yang ada rasanya pun hanya entri Poket Terbakar Makan Ikan Bakar.  

Kenapa?

Entah.

Saya tidak gemar mengambil gambar foto makanan dan dipamer di blog sendiri. Lebih baik bagi saya mengambil gambar foto rakan atau saudara mara. Lebih berbaloi kut. Tapi, ini pendapat peribadi. Masing-masing punya hobi, tetap tak salah.

Acara mencari makan lewat petang itu disertai ipar duai. Ha, ini pun satu hal juga kan. Jarang saya bercerita tentang ipar duai. Tetiba malam ini pulak.
Kenapa?

Entah.

Selepas makan, sempat pula anak-anak saudara menyambut hari lahir emak mereka, iaitu biras saya. Masih cun dan anggun walau sudah digelar Tuk Ummi, dan punya dua cucu.

Tuk Ummi dan Auni serta Shaheem

Ini adalah antara idola saya. Kerana sifat tenang, warak dan baik hatinya. Biras sulung. Setelah mengenalinya hampir 20 tahun, tetap , saya memilihnya sebagai wanita anggun. Tabik spring buat Kak Ah. :)

Saya sisipkan sedikit foto buat kenangan. :)

cucu saudara dan anak-anak saudara yang comel


auni kesukaan

kakak ipar

acara potong kek, si shaheem merajuk tak dapat didukung oleh tuk ummi

ibu mertuaku

anak-anak saudara dan harith

suapan dari abang long buat isteri


Oh ya, lupa nak beritahu apa kaitan pantun omputih tu dengan entri. Sebenarnya tempat makan ini banyak betul lalat, masa tengah makan, tapi ..., sesudah habis makan, lalat pun hilang.

Semasa tengah makan itu teringat pulak pantun omputih tu.  Hehehe. Jadi, sebagai tanda persahabatan buat Insan Terbaik itu, pantun omputih ini diberi penghormatan sebagai pembuka entri saya.

Salam Malam Minggu  semua.

~cikgunormah@klcitizen~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...