Thursday, November 17, 2011

ngauman si belang bergegar dan mengalahkan si Garuda yang terbang bersama sayapnya yang koyak

Apakah yang saya syukurkan pada hari ini?

Buatlah jurnal kesyukuran untuk 1 minggu. 3 kesyukuran berlainan bagi setiap hari. Pasti kita akan fokus pada semua yang positif dalam hidup kita sendiri. Dan secara langsung kita akan menarik semua yang positif di sekeliling kita; rakan, keluarga, rezeki dsb ~ Dr Muhaya : Audio Ketenangan Dalam Kehidupan  , 25:55 .

Jadi apakah yang saya syukurkan hari ini?

Kerja-kerja di sekolah saya hampir beres. Sebelum cuti ini, perkara utama yang saya perlu lengkapkan ialah Fail Panitia saya. Alhamdulillah, Allah mudahkan. Walau pun pada mulanya terasa begitu banyak yang perlu dilengkapkan, rupanya , tidak sebanyak mana yang saya risaukan.

Itu satu.

Yang keduanya.

Saya tidak sakit kepala semasa duduk di meja saya sepanjang hari di sekolah. Sakit kepala , memang agak rutin bagi saya, terutama bila duduk di kawasan meja saya yang semak samun ibarat belukar. Agaknya, kerana meja saya sudah lapang, dibersihkan, sakit kepala itu pun tidak menghinggap. Alhamdulillah.

Kereta saya berkeadaan baik, sihat dan sejahtera. Walau pun tadi petang, mengekori sebuah kereta dari belakang yang pemandunya teragak-agak hendak berhenti di tepi jalan atau meneruskan perjalanan tanpa sebarang lampu isyarat diberikan, mengakibatkan hampir-hampir sahaja kereta saya bergesel dengan keretanya. Alhamdulillah , Allah jauhkan musibah dari saya.

Itu tiga syukur saya pada hari ini.

Esok, kita tengok apa syukur saya yang lain pula.

Jom, kita buat jurnal kesyukuran kita dan ajak rakan lain turut serta. :)

*manusia yang disayangi Allah ialah manusia yang sering memberi manafaat buat orang lain.

**Rupanya ngauman si belang bergegar dan mengalahkan si Garuda yang terbang bersama sayapnya yang koyak . Tahniah untuk pemain Harimau Malaya!!





Tetibe, kan!!

~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...