Sunday, November 13, 2011

tak tidur malam mengenangkan mu


Cikgu, ada nombor telefon sharudin?

Sharudin mana?


Eh, tertinggal la pulak cikgunya...Cikgu Shahrudin.

Tak ada. Kenapa?

Ala... saya belum minta maaf lagi dengan dia.


Balas-membalas sms pagi tadi dengan anak murid.

Kes last minute  lah ni, kan. Tiba-tiba teringat pula pada cikgu Bahasa Malaysia di sekolah, di pagi Ahad yang ceria.

Memang ceria, kan Ahad hari ini. Tak tahulah saya di tempat lain. Tetapi, kain di ampaian saya semuanya , alhamdulillah kering belaka. Setelah semalam basah dan sejuk menguasai suasana.


Debaran berkala setiap tahun.

SPM bukan segalanya, bagi kita yang sudah melepasi. Tetapi bagi anak-anak ini yang baru hendak memulakan langkah sendiri selepas ini, SPM adalah kayu pengukur, bakal meletakkan mereka pada tempat tertentu di mata orang sekeliling.

Tenangkan resah mu, anak-anak sekelian.

Worry heart

Malam ini seperti ada tanda-tanda hujan akan mendodoikan anak-anak ini dan kita-kita  yang sewaktu tempatnya dengan saya.

Alhamdulillah juga.

Malam jadi enak untuk melepaskan lelah dan menenangkan resah .

Buat anak-anak yang akan menduduki SPM esok, saya doakan segalanya menjadi mudah buat anda. Serahkan segalanya di tangan Allah, setelah segala usaha dan lelah menjadi bayang anda hampir dua tahun ini.

Tawakkal sahaja tanpa melunasi kewajipan sebagai Muslim dan anak soleh memang tidak tepat. Jadikan hari ini, malam ini sebagai hari baru buat yang telah lama leka.

Good luck and all the best.

~cikgunormah@klcitizen~ 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...