Wednesday, February 10, 2010

manalah gi lipstick saya?

isu hangat yang semakin surut di sekolah saya (bila pulak bapak saya buat sekolah ya..)

cikgu-cikgu perempuan, tolonglah pakai lipstick bila nak ke kelas, ya.

lepas ni, nak minta NUTP pohon kerajaan sediakan elaun kecantikan pula untuk cikgu-cikgu perempuan. tak banyak, sebulan berilah RM50... nak buat facial dan top-up lipstick

janganlah meluat kat kami orang ni. :)

kisahnya begini.....

awal tahun hari tu, pelajar-pelajar tingkatan 3 sebuah kelas di sekolah saya,
mengadu kepada guru-guru yang mengajar sesi petang.
antara aduan mereka ialah
  • mereka nak kembali semula belajar di sesi petang
  • ini kerana, cikgu sesi pagi semua sudah tua-tua (terasa betul bab ini, sampailah hati kamu... janganlah kata tua, tak sedap sungguh bunyinya)
  • cikgu-cikgu pagi semua tak pakai lipstick kecuali seorang sahaja iaitu cikgu tut...tut... (terasalah lagi sekali, sebab saya memang tak reti pakai lipstick)

perkara kedua tu memanglah hampir tepat, tapi perkara yang ketiga tu kurang tepat.
sebab,
saya jadi saksi,
di awal pagi semasa sampai ke sekolah, kebanyakan cikgu perempuan yang lain memang pakai lipstick, tapi dah lepas rehat lipstick tu makin hilang dari bibir.
tak sempat nak buat touch-up lah tu, masuk kelas keluar kelas, naik tangga turun tangga, dahlah tak de air-cond.

mmmm...
nasib baik saya tak mengajar kelas tingkatan tiga yang berkenaan...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.