Monday, November 14, 2011

daun selasih dimakan kuda

Hujung tahun dalam kalendar persekolahan adalah waktu yang sibuk. Sama sibuknya semasa awal persekolahan juga.

Lebih kepada sudut perkeranian, sebenarnya.

Beruntunglah kepada yang tidak terlibat dalam pengawasan SPM atau STPM tetapi punya kerja perkeranian menggunung. Masa inilah masa-masa kecemasan untuk memastikan cuti panjang nanti boleh  berlibur dengan hati senang.

Tetapi, bukan semua yang bernasib baik begitu. Bagi yang dipertanggungjawab dengan kerja-kerja pengawasan, tetapi dalam masa yang sama, kerja-kerja 'perkeraniannya' masih belum sudah, memang di minggu awal cuti sekolahlah terpaksa menyudahkan apa yang belum sudah, kan.

Ada lagi sibuk yang lain.

Sibuk dengan urusan pindah-memindah dan naik pangkat.

Rezeki.

Permohonan berpindah yang diluluskan , itu rezeki namanya, begitu juga naik pangkat. Rezeki juga.

Tahun ini, perpisahan begitu kerap di sekolah saya nampaknya. Kali ini, 7 orang guru yang terlibat.

Ini saja gambar-gambar yang ada dalam simpanan saya.  Antara yang berezeki murah tahun ini;

Cik Nurazlin

Pn Faridah

Pn Nurul Syakirah dan Pn Zanariah

Saya dan Puan Rohana... err tapi saya tak berpindah. Hanya Pn Rohana :)


Tahniah buat guru-guru ini. Doa saya moga kalian dilimpahkan kebahagiaan dunia akhirat dan dimudahkan segala urusan yang baik di tempat baru.




Tuai padi antara masak, esok jangan layu-layuan;
Intai kami sementara nampak, esok jangan rindu-rinduan.

*baru tau rupanya, daun selasih dimakan kuda, bila menonton video lagu gurindam ini :)

Salam sayang...

~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...