Thursday, November 10, 2011

jangan ingat awak ni hebat sangat ya..





Selagi bernama manusia, tetap silap dan salah tidak akan terhapus dari kamus perjalanan hidup.

Saya pun begitu.

Saya kan akak, saya cuba ikut cakap akak. Saya memang nak buat. Tapi ini bukan kerja seorang. Salah orang lain, saya yang menanggung malu. Saya memang stress, marah dan malu. Semua orang memandang saya rendah , sejak dulu lagi. Masa sekolah lagi. Saya dah cuba buat yang terbaik. 

Matanya basah. Pipinya pun basah. Kulitnya yang licin tanpa parut saya renung.

Bersalah.

Rasa itu menyelinap perlahan dalam hati saya. Kata-katanya menampar hati saya. Kerana ada masa, pandangan yang dilempar kepadanya seperti yang dikata. Bukan berniat begitu. Tetapi ego manusia itu masih menebal dalam diri.

Bagaimana memohon maaf padanya?

Saya malu pada dia. Pada diri saya juga.

Sudahlah. Saya percaya, rancangan Allah besar buat awak. Ingin menjadikan awak manusia hebat. Kerana itu ujian begini terjadi. Supaya hati awak kuat dan tabah. Kental dan tidak goyah semangat walau satu dunia memandang rendah pada awak. Ambil yang positif.

Tidak terkeluar juga kata maaf itu dari saya.

 
Ish... normah, normah. Apa nak jadi?



~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.