Sunday, April 4, 2010

adakah teman anda penyabar?

kata orang-orang tua

nak tahu seseorang tu penyabar atau tidak ,
tengok makanan kegemarannya.
kalau dia suka makanan pedas dan suka minuman panas (bukan suam ya),
memang penyabar orangnya.


*saya kurang berminat makanan pedas dan hanya gemar nescafe suam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 comments:

  1. Salam Cikgu Normah. Saya suka makan pedas dan suka makanan dan minuman yang panas, tetapi saya jenis baran. Oleh itu, kata-kata orang-orang tua dalam hal ini tidak tepat pada diri saya. Namun, berbanding zaman muda dulu sekarang lebih penyabar sedikit.

    Sent by BlackBerry.

    ReplyDelete
  2. waalaikummussalam mybabah

    oo.. begitu ya, mybabah.
    mybabah baran tapi mungkin penyabar. baran tu cepat marah kan... tapi lebih sabar untuk beberapa perkara.

    saya pula kurang sabar tetapi saya tidak cepat melenting....

    ReplyDelete
  3. slm cikgu,
    makanan pedas, sy memang suka.
    air panas? ikut keadaan...
    jadi maknanya ada msenya tak penyabar jugala ya. :)

    ReplyDelete
  4. Salam Cikgu,
    bukan ke orang kata kalau siapa yg suka makan pedas2, orang tu baran. Tak pernah lak saya dengar orang yg suka makan pedas2 ni orangnya penyabar.

    ReplyDelete
  5. Salam Cikgu.
    Betul2, saya setuju sgt .. kak angkat saya jenis yg camtu .. makan nak yg panas & pedas, minum selalu minta air panas, & boleh pegang benda panas cam tak apa je .. dia selalu cool, tp kekadang dia kenen sinis jer! :)

    ReplyDelete
  6. Salam KLC =>

    hmmmm... dua2 pun suka pedas and minum air panas..

    yang sabar cuma dia.. saya kurang.. :))

    ReplyDelete
  7. cm xbole pkai jer kt org2 tua yg nih...huhu

    ReplyDelete
  8. Salam..

    Makanan pedas memang saya suka tapi minuman panas tu Nabi kata makruh..

    ReplyDelete
  9. sy suka mkn pedas tp minum panas x slalu pun hehe

    ReplyDelete
  10. saya suka minuman bercoklat cikgu.

    ReplyDelete
  11. assalammualaikum

    maiyah-- saya suka air suam, panas sangat tak suka

    razak-- makruh ya, minum air panas. nasib baik saya tak gemar

    miecyber--kalau teh saya suka teh tarik je

    hayati-- tak taulah nak kata, tapi kalau kita tengok, makin seseorang tu makin tua, makin lebih suka minum air panas berbanding air berais, dan makin penyabar bila kita makin tua

    payarumput-- baguslah tu, tenang rumah tangga

    keri-- saya pun kerap terjumpa insan2 yang sabar dan makanan kegemaran diorang yang pedas dan minuman panas sungguh

    aidah--tak taulah aidah, katanya kalau tahan makanan pedas tdan minuman panas tu sabar. agaknya kena tengok orang tua yang bercakap tu orang tua dari mana kut... :)

    piewahid-- mungkinlah kut ya

    abu muaz-- mesti selalu rebut dengan anak2 air susu kotak berperisa coklat ya

    ReplyDelete
  12. Salam cikgu,

    Saya makan sahaja makanan pedas, tetapi tidak terlalu pedas. Air pun, suam-suam sahaja. Barangkali saya in between? Eheh.

    ReplyDelete
  13. nampak gayanya cam tak betul je..saya tak suka dua2 tu..tapi lebih penyabar dr hubby yg suka dua2 tu..tapi rasanya kurang penyabar...aishhh...

    ReplyDelete
  14. Saya suka semua yang panas2..hehe! penyabar lah ni..

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.