Wednesday, September 22, 2010

Memang menggelabah kalau tengok orang menangis kan..

Terlihat gambar  wanita ini menangis kerana kehilangan suaminya. Rasa simpati sungguh terhadapnya. Memang besar dugaan yang beliau hadapi. Moga Allah beri kekuatan dan disampaikan semua hajat dan doanya.
nst
ceritanya di sini
--------------------------------------------------------
Tangisan wanita .

Kata Dr Fadzillah Kamsah , bila wanita menangis dunia akan berhenti. (Ha ...  suka saya dengar dalam Wanita Menangis bahagian ke 3)
Wanita Menangis : Bahagian 1
Wanita Menangis : Bahagian ke 2
Wanita Menangis : Bahagian ke 3
---------------------------------------------------------------
Satu artikel yang lama sudah, tetapi menarik untuk dikongsi...

Why Women Cry...
A little boy asked his mother, "Why are you crying?"
"Because I'm a woman," she told him.
"I don't understand," he said.
His Mom just hugged him and said,
"And you never will."

Later the little boy asked his father, "Why does mother seem to cry for no reason?"
"All women cry for no reason," was all his dad could say.

The little boy grew up and became a man, still wondering why women cry. Finally he put prayed to God who would surely know the answer.

When God responded he asked, "God, why do women cry so easily?"

God said: "When I made the woman she had to be to be made special. I made her shoulders strong enough to carry the weight of the world, yet gentle enough to give comfort. I gave her an inner strength to endure childbirth and the rejection that many times comes from her children. I gave her a hardness that allows her to keep going when everyone else gives up, and take care of her family through sickness and fatigue without complaining. gave her the sensitivity to love her children under any and all circumstances, even when her child has hurt her very badly. I gave her strength to carry her husband through his faults and fashioned her from his rib to protect
his heart.

I gave her wisdom to know that a good husband never hurts his wife, but sometimes tests her strengths and her resolve to stand beside him unfalteringly.

And lastly, I gave her a tear to shed. This is hers and only hers exclusively to use whenever she needs it. She needs no reason, no explanation, its hers."

"You see my son," said God, "the beauty of a woman is not in the clothes she wears, the figure that she carries, or the way she combs her hair.The beauty of a woman must be seen in her eyes, because that is the doorway to her heart - the place where love resides."

*di copy dari sini 
----------------------------------------------------------------------

Untuk kaum lelaki  yang selalu menggelabah bila melihat perempuan anda menangis, baiklah lihat di sini untuk tahu apa tindakan bila perempuan menangis. Ringkasnya:

a) pegang tangannya, peluk bahunya.
b) tukar tempat atau lokasi bila nak pujuk.
c) beri rasuah cinta, atau pujuk dengan hadiah.
d) beri lawak bodoh.
e) rujuk pada kaunselor.
f) doa banyak-banyak.

* yang (c) tu memang best


~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 comments:

  1. Saya kalau pmpn menangis memang ngelabah puyuh....terutama Ibu,susah kalau ibu dah menangis ni,

    kalau isteri boleh wat cara C tu he3,tapi pmpn nangis kejap jer...dah dapat "rasuah cinta" senyum melerek hingga ke pagi he3...

    ReplyDelete
  2. tak pernah tengok pompuan angis secara live kecuali mak saya,selalu yg tengok lelaki la menangis..hehe

    ReplyDelete
  3. @Mankuchai

    banyak pengalaman memujuk ni ya man

    ReplyDelete
  4. @iqbalsyarie

    lelaki camana tu yang selalu nangis tua?

    ReplyDelete
  5. salam..wanita dan tangisan mmg tidak dpt dipisahkan..itu hakikat :-)

    ReplyDelete
  6. Salam...

    Tak pernah lagi adanya perempuan menangis depan saya kecuali masa kematian atau yang tengok movie sedih kat TV...:)

    ReplyDelete
  7. Mau tak mengelabah bila tengok perempuan menangis..

    Sedih menangis..terlalu gembira pun boleh menangis..

    ReplyDelete
  8. ada kalanya menangis itu juga baik..untuk melepaskan apa yg terpendam dijiwa.

    ReplyDelete
  9. Salam,
    klcitizen, sy padamkan komen saya yang hanya untuk dikongsi sebentar, jangan ada yang terbaca dan terguris. T.k

    ReplyDelete
  10. Nasib baik emak Adam jarang2 menangis. Tapi kalau dia menangis risau saya.

    Lepas ni bolehlah gunakan tips yg awak turunkan di n3 ni. Terima kasih.

    ReplyDelete
  11. Kalu seminggu saya tak menangis, rasa tak lengkap lak...

    ReplyDelete
  12. saya mmg tak boleh lihat perempuan menangis. terutamanya ibu dan isteri saya. 2 hari lepas masa melahirkan anak, isteri saya menangis. adoi..saya pon menangis juga. hehe..

    ReplyDelete
  13. @sahromnasrudin

    ya... tapi ada juga perempuan yang sukar mengalirkan air mata

    ReplyDelete
  14. @Abd Razak

    bermaksud razak ni pandai menjaga hati orang perempuan lah tu

    ReplyDelete
  15. @relevan

    nak buat camana relevan, air mata tu terkeluar je.... bukannya mintak pun kan

    ReplyDelete
  16. @Yunus Badawi

    YB memang pandai jaga hati emak Adam....
    bertuahlah mak si Adam ni

    ReplyDelete
  17. @azieazah

    kira macam terapi lah kan azie..

    ReplyDelete
  18. @Lee

    nangis sebab sakit sangat tu... lee nangis sebab tengok isteri nangis ya... wah bagus betul lee ni

    ReplyDelete
  19. berat bahu yang memandang,berat lagi bahu yg memikul

    dijemput join my latest contest,RM1K untuk dimenangi

    ReplyDelete
  20. perempuan ni...senjata dia menangis.

    ReplyDelete
  21. salam cikgu normah,

    mmg kalau si perempuan menangis menggelabahlah semua si lelaki.... tp janganlah si perempuan tu menangis disebabkan si lelaki telah menjadi kepunyaan org lain.....lagi-lagi kalau si perempuan itu juga sudah berkeluarga.... sbb si lelaki td akan termakan pujuk rayu si perempuan kerana air mata adalah senjata bg si perempuan utk merebut hak org lain...salam...

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.