Thursday, December 1, 2011

balas membalas dengan mazidul akmal

Terkejut beruk.

Kenapa perkataan terkejut itu digandingkan dengan beruk? Bukan terkejut katak? Atau terkejut kucing?

Agaknya, si beruk kalau terkejut, lebih manis dipandang dari katak atau kucing yang terkejut.



Memang pagi ini, saya terkejut beruk betul.

Sebab?

Tiba-tiba, pengunjung ke blog siput ini menjadi ramai. Seolah sale di supermarket sudah beralih ke sini. Pelik juga. 

Melihat bahagian statistik, rupanya ramai pengunjung , pembaca luar yang tidak pernah menjejakkan kaki jari dan mata mereka ke sini. Ini angkara Mazidul Akmal menulis entri Saya Memang Tidak Suka Cikgu Normah , balasan kepada kenyataan saya, Saya memang tak suka Mazidul Akmal, semalam.

Wah, main balas membalas pulak ya.

Inilah dunia blogging . Balas membalas perkara biasa, bukan luar biasa. Terbuka, untuk tatapan semua.

Manisnya bila blog tersohor seperti blog Mazidul mengambil kesah blog-blog kecil macam ini. Dari pagi, senyum melekat di hati dan saya rasa wajah hidup saya berseri-seri hari ini. Terima kasih daun keladi, lain kali kena buat lagi :)

Yang penting, kita doakan usaha baik Mazidul dan rakan-rakannya dalam projek bantal itu diterima Allah sebagai pencen akhirat mereka dan dimudahkan segalanya.

Dan untuk insan-insan gelandangan, kita mendoakan kesejahteraan hidup mereka dunia akhirat. Moga Allah menunjukkan jalan dan mengeluarkan mereka dari kesengsaraan dunia yang mereka terpaksa harungi ini.

Ingin juga saya kongsikan video  tentang kehidupan seorang penagih heroin di akhir kehidupannya. Jalan hidup yang tidak pernah dirancang oleh sesiapa pun, tetapi kesedaran untuk berubah tiba lewat di hujung usianya. 
As a bright schoolboy from a loving, middle-class family Ben Rogers was expected to make a success of his life. Raised in a quiet, picturesque village Ben was a Boy Scout, loved cricket, played in the school orchestra and looked forward to the annual family holiday. But despite his privileged start in life Ben found himself on the road to ruin, injecting heroin up to four times a day.
During his last months, Ben kept a video diary of his drug use and desperate attempts to come off heroin. Ravaged by the drug, Ben’s body began to break down: he developed DVT and his veins were rendered so useless he had to inject into his groin. Despite his family’s best efforts, Ben couldn’t stop. He was haunted by, and hooked on, heroin. ~ Ben: Diary of a heroin addict




Sedih.

Kita doakan agar sahabat, kenalan, saudara mara, kaum kerabat, anak cucu kita dan diri kita sendiri terjauh dari masalah dadah ini.

~cikgunormah@klcitizen~





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments:

Post a Comment

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.