Saturday, August 21, 2010

tugas saya

"Malam semalam buka apa Nasir?"
"Ayam masak merah, nasi ngan spaghetti, " jawab si Nasir. Budaknya berambut perang semula jadi. Memang kacak bila besar nanti.

"Wah sedapnya. Spaghetti tu ada letak cheese tak?" saya memang gemar sangat dengan cheese.
"Entah lah cikgu. Saya tak tengok mak saya msak. Saya cuma menjalankan tugas dan kewajipan saya sebagai seorang anak saja..." matanya memandang saya

"Saya cuma makan saja...apa yang mak saya masak... Itulah tugas saya"

Memang betul juga kan... 
Kalau tak ada yang makan nanti, kesianlah pulak si emak yang telah penat memasak.

~cikgunormah@klcitizen~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 comments:

  1. sungguh bernas jawapan beliau........

    ReplyDelete
  2. salam,

    ntah2 dia tak tahu pun kat mknn tu kena letak cheese..huhu ^^

    ReplyDelete
  3. Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan fahamlah kita tentang hakikat bangsa ini. Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal musuh dalam selimut yang mencari peluang dan ruang untuk mengkhianati bangsa ini, iaitu:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    ReplyDelete
  4. kreatif sungguh jawapan budak tu...hahaha

    ReplyDelete
  5. Makan tu tugas yang berat bagi sesetengah orang kan??

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ada anak macam nasir..tugas ibu dan guru yang mendidik nasir ..menjdi anak yang baik..

    ReplyDelete
  7. Salam...

    Tugas saya makan dan basuh pinggan pas makan :)

    ReplyDelete
  8. Betullah tu. MAK buat tugas dia, anak kenalah makan. Selain tuntutan badan utk makan, juga menghargai penat lelah si EMAK.

    ReplyDelete
  9. anak yg baikk..hehe
    lau bdk laki bole la tugasnya makan aja, lau ponpuan xlehla kan..hehe

    ReplyDelete
  10. @amirah

    anak lelaki pun patut di ajar mengemas jugakkan

    ReplyDelete
  11. @azieazah

    ya azie...
    tapi sekali sekala kenalah tengok emak memasak jugakkan, jangan pandai makan je... si nasir tu, kan

    ReplyDelete
  12. @Abd Razak

    baguslah...
    masing-masing kena ada tugas

    ReplyDelete
  13. @kakpah

    ya lah kak pah..
    rumah ada bibik memang senang

    ReplyDelete
  14. @ain fathihah

    budaknya memang kreatif bab jawab menjawab ni ain

    ReplyDelete
  15. @Fakeh

    terima kasih atas info
    selamat berpuasa

    ReplyDelete
  16. Tiada masakan terenak di dunia melainkan masakan ibu...

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.