Tuesday, August 3, 2010

bebel

Nag.
Membebel.

"Emak awak membebel tak di rumah?"
Tanya saya pada pelajar-pelajar kelas paling hujung. Waktu sudah 12.30pm, semangat untuk belajar dah susut ke aras sifar.
Jadi saya ambil peluang mencungkil sifat, kisah diri dan perangai anak-anak murid ini.

"Aduiii...cikgu, berat telinga ni. Tiap-tiap hari asyik membebel je."
"Mak saya, lagi lah... macam bertih jagung."
"Saya buat pekak je, kalau dia start ceramah perdana dia."

Topik yang menarik minat diorang ni.

Teringat video di bawah ini yang menceritakan segalanya dalam satu lagu tentang saya dan rakan-rakan bergelar ibu di luar sana. 



The Nag Song - Lagu membebel...

Ha.... nak buat camana. Makin tua makin terpupuk sifat ini, kan

~cikgunormah@klcitizen~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 comments:

  1. Salam...

    Membebel tu macam senaman jantung ker? Rasanya begitu kot...statement saya ni takleh pakai :)

    ReplyDelete
  2. cik gu..akak pulak makin tua ni..makin kurang bebel..sebab yang nak dibebelkan dah besar2..

    ReplyDelete
  3. Salam.
    Antara sebab seseorang itu membebel ialah kerana perkara yg tidak disukai/ditegurnya berlaku berulangkali. Perlu diingat perkara yang dibebel itu betul tetapi caranya mungkin tak sesuai ! Fikirkan! Kalau begitu, siapa yang tak betul? Yang membebel atau yg kena bebel ?

    ReplyDelete
  4. HAHAHAHA...

    I love the video.. should share it with the rest of the teachers... I sound like a MOM!!!

    HAHAHAHA...

    ReplyDelete
  5. salam,

    best lagu tu..hihihi!

    ReplyDelete
  6. kadang2, bebei membebel bawak bahagia..

    ReplyDelete
  7. Tak lengkap karakter seorang ibu tanpa membebel... Betul tak? hehehehe

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.