Monday, August 16, 2010

insentif

Bila Isnin datang sahaja, hati sedikit resah. Kenapa? Kerana Isnin adalah pembuka tirai bagi minggu tersebut. Jika segalanya lancar di hari Isnin, maka minggu itu minggu yang selamat bagi saya. Maklumlah, jenis kerja suka bertunda macam saya ni, banyak kerja lama yang perlu dibereskan.

Bulan Ramadhan ini aktiviti berblogging bagi saya agak kurang rancak. Dari pagi bangun sahur,jadual sudah penuh dengan segala tugas dan tanggungjawab. Balik dari sekolah sahaja badan penat dan perlukan sedikit rehat, apatah lagi sekarang ini berat badan  pun sudah mencanak naik, seimbang dengan kenaikan usia, jadi beban membawa badan yang berat ini memang memenatkan sekali.

Harapan saya habis Ramadan kali ini, ada sedikit insentif yang diizinkan Allah. Moga berat badan makin berkurang. Sambil menyelam minum air kan. Sambil  beribadat, harapnya, badan makin langsing. Memang mana mungkin berat kembali seperti anak dara dulu, tapi..... harap-harapnya turunlah juga tiga empat kilo, kan.


Entri saya lewat kini banyak yang merapu. Harap yang sudi membaca dan menyinggah tidak serik ke sini lagi ya.


*Selasa akan ke Melaka..... hati bertambah gundah gulana*

~cikgunormah@klcitizen~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 comments:

  1. dulu masa pengetua lama, ada cikgu bagitau..

    ''pastikan mood pengetua ok pada hari isnin, kalau badmood hari isnin, seminggulah berpanjangan''

    hehe

    Entri terbaru chekgu

    Perubatan yang membatalkan/tidak membatalkan puasa

    ReplyDelete
  2. Isnin lepas...kami 'diraikan' oleh 4 nazir dari JPN. Suka2 mereka nk masuk mana2 kelas dan order mana2 fail...sampai 3 hari....hu..hu...


    ckah dah lama merapu...ramai yg dah lari kebosanan dan ketakutan. He..he

    ReplyDelete
  3. Salam KLCitizen,
    Sesekali merapu tak apa ... tak batal pun puasa ...

    ReplyDelete
  4. bukan susah nak turun berat badan.... pastikan anda bersenam sekurang2nya 45minit 4xseminggu...... :-aLCapone-

    ReplyDelete
  5. Takper cikgu kalu merapu sekali sekala asal tidak bertujuan menyakitkan hati pembaca...

    berhibur tidak salah, kan?

    ReplyDelete
  6. berat badan saya susut lagi tapi doktor tak kisah asalkan berat baby ok..

    dalam mood malas ari ni tapi kena gagahkan demi anak didik tercinta...

    ReplyDelete
  7. salam cikgu..semoga melaka kan membahagiakan mu...

    ReplyDelete
  8. Salam...

    Sejak bulan Ramadhan, aktiviti saya 'berjogging' dihentikan sementara waktu, harap berat badan tak naik dalam bulan posa ni.

    ReplyDelete
  9. Salam,
    Teringat masa kerja dulu. Setiap memang sentiasa rasa berat sikit nak pergi kerja. Kerana dah cuti 2 hari. Tetapi tanggungjawab dan amanah mesti dilaksanakan. Selamat Bertugas dan Selamat Berpuasa.
    Berat badan tu, elok juga di controll dari awal. Jangan jadi macam LF ini - - terlalu over . Jadi macam2 penyakit datang. Selamat Berjaya

    ReplyDelete
  10. @n@m@n

    ya naman, mood pengetua kita kena jaga, sebab tempiasnya akan terkena kita juga

    ReplyDelete
  11. @ckLah@xiiinam

    saya suka kemerapuan cKlah... banyak yang tersirat

    ReplyDelete
  12. @Anonymous

    bab bersenam ni yang malas sangat aLCapone

    ReplyDelete
  13. @cikgu isza

    mood malas saya makin parah kebelakangan ini

    ReplyDelete
  14. @Abd Razak

    bagus betul razak berjogging ya

    ReplyDelete
  15. @luahfikiran
    harap2 saya dapat kawal berat saya ni...
    bab penyakit tu yang cuba nak elak

    ReplyDelete

terima kasih kerana sudi meninggalkan teguran membina, moga Allah sentiasa merahmati kita semua.